Med umivanjem zob zapri vodo in uporabi lonček!
Vsak Evropejec v povprečju porabi od 100 do 200 litrov vode na dan. V tej količini pa ni vključena voda, ki se uporabi pri proizvodnji izdelkov, ki jih posameznik uporablja, kot so hrana, papir, oblačila… Če upoštevamo še to vodo, je povprečna poraba enega človeka kar od 1.000 do 4.000 litrov sladke vode na dan.
En sam človek, ki si zobe ščetka dvakrat na dan in med umivanjem zob zapre pipo, lahko na leto samo s tem prihrani več kot 7.000 litrov vode. Če to zmnožimo s številom vseh ljudi, ki si ščetkajo zobe, lahko samo v Sloveniji vsako leto prihranimo do 14 milijard litrov vode. In to samo ob ščetkanju zob! Aquafresh v okviru akcije ‘Zapri vodo, uporabi lonček!’, nagovarja ljudi k bolj premišljeni uporabi vode za vsakodnevna opravila in s tem zmanjšanju trošenja pitne vode. Glavno sporočilo akcije se nanaša na ščetkanje zob in dejstvo, da za samo izpiranje zob posameznik ne porabi več kot 2 dl vode – en lonček. Če pusti vodo odprto, pa je izteče kar do 10 litrov. ( Povprečno ščetkanje traja 2 minuti, v tem času pa iz odprte pipe izteče do 10 l vode )
Poleg osveščevalne pa ima akcija ‘Zapri vodo, uporabi lonček!’ tudi dobrodelno noto. Aquafresh bo del prihodka od prodanih izdelkov v letu 2011 namenil družinam, ki so v lanskem letu spoznale uničujočo moč vode – žrtvam septembrskih poplav. V sodelovanju z Rdečim Križem Slovenije so izbrali štiri ogrožene slovenske družine, ki jim je voda poškodovala domove in odnesla premoženje. Donacija bo namenjena obnovi njihovih bivalnih prostorov (beljenje, zamenjava stenskih in talnih oblog, nakup pohištva, zidarska dela).
Ambasadorki akcije Ana Bešter in Nuška Drašček slovensko javnost pozivata, da se pridružijo akciji ‘Zapri vodo, uporabi lonček!’
"Z veseljem sem pristopila k projektu ‘Zapri vodo, uporabi lonček!’. Čeprav se nam zdi to, da priteče pitna voda iz pipe, zelo samoumevno, se ta iluzija zelo hitro razblini, če gremo ne prav daleč izven naših meja. Vsak posameznik lahko z majhnim prispevkom prispeva veliko. In to, da zapreš vodo, ko si umivaš zobe, je majhna in nezahtevna stvar, ki pa dolgoročno prinese veeeeelik prihranek vode. 7.000 litrov prihranka vode na leto, če zapiram vodo, ko si umivam zobe, je ne samo lepa gesta, s katero ohranjam okolje, pač pa lahko s tem prihranimo tudi kar nekaj denarja" je povedala Ana Bešter.
Nuška Drašček pa je dodala: »Voda je po mojem mnenju eden ključnih naravnih virov, ki bi ga morali precej bolj spoštovati oz. z njim bistveno gospodarneje in odgovorneje ravnati, saj je po eni strani drastično primanjkuje, po drugi pa se jo dobesedno zliva stran. Ravno zato absolutno podpiram kampanjo »Zapri vodo, uporabi lonček!« – zdi se mi, da je zapiranje vode med umivanjem zob res tisto najmanj, kar lahko vsak od nas stori, saj ne zahteva nikakršnega truda, prihranek vode, ki ga s tem dosežemo,
pa je naravnost osupljiv! Na tak način se lahko začnejo delati majhni koraki k izboljšanju ravnovesja med človekom in naravo, povrhu vsega pa konkretno s to kampanjo še pomagamo družinam v stiski. Še več takih pobud in ozaveščanja!«
CEO Water Mandate je pobuda vodilnih gospodarstvenikov v sodelovanju z mednarodno skupnostjo. Zrasla je iz sodelovanja velikih podjetij in civilne iniciative, ki so združili moči v prizadevanjih za preprečevanje oz. omejevanje svetovne vodne krize. Njen namen je združiti podjetja in družbo v iskanju konstruktivnih rešitev in zmanjševanju porabe vode za potrebe proizvodnje. S podpisom tega dokumenta se podjetja zavežejo k dejavnemu sodelovanju pri iskanju rešitev za preprečevanje krize z vodo in zmanjševanju vodnega odtisa. Med podpisniki CEO Water Mandate je tudi Glaxo Smith Kline, ki aktivno deluje na področju zmanjševanja porabe vode v svojih delovnih procesih, hkrati pa svoje potrošnike spodbuja, da tudi oni z odgovornim ravnanjem z vodo prispevajo k
izboljšanju svetovne situacije.
Vsak Evropejec v povprečju porabi od 100 do 200 litrov vode na dan. V tej količini pa ni vključena voda, ki se uporabi pri proizvodnji izdelkov, ki jih posameznik uporablja, kot so hrana, papir, oblačila… Če upoštevamo še to vodo, je povprečna poraba enega človeka kar od 1.000 do 4.000 litrov sladke vode na dan. Poleg osveščevalne pa ima akcija ‘Zapri vodo, uporabi lonček!’ tudi dobrodelno noto. Aquafresh bo del prihodka od prodanih izdelkov v letu 2011 namenil družinam, ki so v lanskem letu spoznale uničujočo moč vode – žrtvam septembrskih poplav. V sodelovanju z Rdečim Križem Slovenije so izbrali štiri ogrožene slovenske družine, ki jim je voda poškodovala domove in odnesla premoženje. Donacija bo namenjena obnovi njihovih bivalnih prostorov (beljenje, zamenjava stenskih in talnih oblog, nakup pohištva, zidarska dela).
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.