Split; Hrvaška
Zasedba TBF se je prvič zbrala leta 1990, pravo podobo pa je dobila tri leta kasneje, ko je začela delovati v triu Mladen-Luka-Saša, pod budnim očesom producenta Lukyja. Po dolgotrajnem nastajanju prve plošče in nekaj uspešnih videospotih, je leta 1997 pri založbi Croatia Records izšel njihov legendarni prvenec »Ping pong: Umjetnost zdravog đira«, na katerem so zaradi razhajanja s stereotipno rapersko formo svoj hiphop poimenovali kar ping-pong.
Album, poln zanimivih samplov in iskrivih, zabavnih, humornih, pronicljivih, porogljivih ter predvsem iskrenih besedil o splitskem vsakdanu, zavit v socialno-družbeno kritiko novonastale Hrvaške države, je predramil hrvaško urbano javnost. To, česar v svojih člankih in kolumnah ni uspelo napisati kolumnistom in novinarjem, je, na čelu z glavnim teksopiscem zasedbe in študentom filozofije Sašo Antićem oz. Alejuandro Buendijo, uspelo T.B.F.-om.
Po uspehu prvih dveh skladb z drugega albuma TBF-ov, »Odjeb je lansiran« ter diskotečne »Genije«, se je zvok zasedbe malce spremenil. Album »Uskladimo toplomjere«, zapakiran v lični design in izdan pri založbi Menart, za katero so nato T.B.F. posneli tudi preostale albume, je skupini na Hrvaškem odprl vrata v notranjost vseh pomembnejših klubskih, pa tudi dvoranskih prizorišč. Okrepljeno sodelovanje z gledališčem, trije zabavni videospoti za album ter 5 nagrad »Crni mačak« (najboljši album, ovitek albuma, videospot, produkcija in hiphop album) je dalo skupini nov zalet, s pomočjo katerega je leta 2003 nastal njihov tretji, do sedaj najuspešnejši, anti-potrošniški album »Maxon Universal«. Z njim si je zasedba le še utrdila položaj enega najzanimivejših bendov na področju nekdanje Jugoslavije ter dokončno k osnovni raperski zasedbi Luka, Mladen, Saša, dodala še trojko Jan (bobni), Nikša (kitara) ter Ognjen (bas). Na krilih uspeha albuma »Maxon Universal« je zasedba napolnila tudi zagrebški Dom sportova in utrdila status ene najatraktivnejših živih zasedb. Znova je prejela kopico glasbenih nagrad, med drugim kar 6 nagrad »Zlatna koogla« (najboljši album leta, najboljša skupina leta, najboljši design ovitka, najboljša produkcija, nagrado občinstva za najboljšo zasedbo ter nagrado za pesem leta »Alles Gut«) ter 5 »Porinov« (najboljši rock album leta, pesem leta, design, produkcijo ter najboljšo izvedbo skupine z vokalom).
Vsakodnevno ulično zajebancijo, problem narkomanije, socialno noto vsakdana, kritiko politične korupcije in pokvarjenosti, umrle družbene vrednote ter komentarje hrvaške realnosti, so z mešanico različnih glasbenih žanrov, temelječih na pol pevskih in pol hiphoperskih vokalih ter fuziji rocka, soula, rocka, funka in hiphopa, pri svojem zadnjem, bolj akustičnem albumu, »Galerija Tutnplok«, ki je luč sveta ugledala konec lanskega leta, zamenjali z bolj ironično in bolj temno realnostjo. Šaljive pripombe o dominanciji materialnih dobrin nad čustvi ter oslikavanje družbene absurdnosti in razsula s prejšnje plošče, so dobili na albumu »Galerija Tutnplok« nove razsežnosti. Poleg glasbe, nam TBF ponujajo tudi potujočo razstavo po različnih mestih nekdanje Jugoslavije, skupaj z dobro mero razočaranja ter razmišljanja o apokalipsi. Več razstavi boste izvedeli na strani www.galerijatutnplok.com, kjer je razstava postavljena tudi virtualno.
Zasedba TBF se je prvič zbrala leta 1990, pravo podobo pa je dobila tri leta kasneje, ko je začela delovati v triu Mladen-Luka-Saša, pod budnim očesom producenta Lukyja. Po dolgotrajnem nastajanju prve plošče in nekaj uspešnih videospotih, je leta 1997 pri založbi Croatia Records izšel njihov legendarni prvenec »Ping pong: Umjetnost zdravog đira«, na katerem so zaradi razhajanja s stereotipno rapersko formo svoj hiphop poimenovali kar ping-pong.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.