Slovenska marketinška konferenca je največji marketinški dogodek v Sloveniji, ki pokriva vsa področja trženja (od strategije do taktike, raziskav itd.) Dogodek privablja večino tržnikov (največ praktikov, a tudi akademikov) iz Slovenije – direktorjev, tržnih direktorjev, predstavnikov oglaševalskih in komunikacijskih agencij, raziskovalcev, prodajnikov … Letos je potekala pod naslovom Kako (p)ostati kupčeva prva izbira in se je pri izbiri predavanj in okroglih miz vrtela okrog tematike zadovoljstva, zaupanja in zvestobe.
Od motivacijskega govornika, specializiranega na vodenje in kulturo, Reneja Carayola, smo se naučili, da je potrebno ugotoviti, v čem smo drugačni, izvirni, posebni in da ni potrebno upravljati, potrebno je voditi. Rok Trošt, ki že 7 let dela na vodilnih položajih v DuPontu, je povedal da ni dovolj imeti odličen produkt, zagnanost, patente in prevedbe, treba je razmišljati o kupcu. Kar tudi veliki spoznajo šele, ko jim ne gre. Predstavniki avtomobilskih kompanij BMW, Kia ter Peugeot smo se naučili, da produktna naravnanost ne zadostuje več. Dober model in kakovosten avtomobil nista dovolj. Potrebno je razumeti trženjske pojme, kot so segmentacija, pozicioniranje, ciljanje, trženjski splet, ki pritiče vsakemu posameznemu segmentu kupcev. Jaka McKee je poročal o svojih letih v Legu, ter da se tudi največji lahko znajdejo na robu propada, če ne razumejo porabnika novega tisočletja. Ko se mu je Lego prilagodil, je skupaj z njim spet zmagal. Od nominirank za marketinško direktorico leta, Tine Kumelj, Ljubljanske mlekarne, Anamarije Stančič, Žito in Barbare Uranjek, BMW Groupu Slovenija, pa smo se naučili, da se podjetje mora transformirati iz proizvodnega v marketinško in iz prodajalca avtomobilov v podajalca doživetij.
Na večerni podelitvi smo ploskali zmagovalki: marketinški direktorici leta 2010: Tini Kumelj. Pa tudi obema Marketinškima upoma 2010: Urški Tuškej za najboljše diplomsko delo, ter Aniti Bogataj Melihen za najboljše magistrsko delo. Prvi dan konference je izšla tudi 15. številka edine strokovno-znanstvene revije za področje marketinga, Akademije MM, letno poročilo Društva za marketing Slovenije ter popolnoma prenovljeno spletno mesto DMS.
Na drugem dnevu konference so 3G govorili o 3Z. Grand je najbolj priljubljena znamka kave na Balkanu, zadovoljstvu in zaupanju sledi zvestoba. Glorija je revija, ki ženske razume, njeno vodstvo pa razume engagement marketing. Generali pa je zavarovalnica, ki je zbudila trg, saj se je prva spomnila, da obstajajo zaradi potrošnikov in začela živeti za potrošnike. A.T. Kearney je predstavil raziskavo, kako imamo ljudje v glavi miselne proračune – koliko smo namenjeni porabiti, denarja in celovitega napora, da nekaj kupimo. Uni Credit je predstavil, kako so spremenili zaznavo o sebi in postali banka, v kateri si ljudje upajo iti. In več. Big Bang pa je predstavil, kako merijo, da izmerijo kupca. Za to je tudi dobil nagrado za najboljši prispevek na konferenci in s tem brezplačno kotizacijo na naslednjo.
In prav merjenje je bila tema dne. ‘Hardware’, če citiramo Carayola. Za razliko od včerajšnjega dneva, ki je bil namenjen ‘software-u’ v podjetju, je bil današnji namenjen merjenju uspešnosti in učinkovitosti. Podjetje in ljudje potrebujejo tako dobrega voditelja kot dobro strukturo. Le tako pridejo do številk in se lahko odločijo za investicije, nove znamke, fokusirajo kupce… In kupci so tudi ipsilonarji. Pravzaprav je generacija Y (15 – 25) ena najbolj targetiranih. Rada kupuje znamke, a jim ni zvesta. Je gurmanska, a rad uživa junk. Je avanturistična, rada prisluhne novim stvarem, a se zelo hitro naveliča. Želi doživetje in močna čustva, a hitro pozabi.
Podjetniki jih zaznavajo. Red Orbit, Lush in Kmetija Mis. Ker so manjši, tudi intuitivno.
Slovenska marketinška konferenca je največji marketinški dogodek v Sloveniji, ki pokriva vsa področja trženja (od strategije do taktike, raziskav itd.) Dogodek privablja večino tržnikov (največ praktikov, a tudi akademikov) iz Slovenije – direktorjev, tržnih direktorjev, predstavnikov oglaševalskih in komunikacijskih agencij, raziskovalcev, prodajnikov … Letos je potekala pod naslovom Kako (p)ostati kupčeva prva izbira in se je pri izbiri predavanj in okroglih miz vrtela okrog tematike zadovoljstva, zaupanja in zvestobe.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.