Intervju: Roger Kennedy in Michael Weinzettl

17. Zlati boben, Portorož

Oh, kako lepo, toda, ali je tudi smiselno? Odgovor na to vprašanje bodo iskali člani letošnje žirije 17. Zlatega bobna za dizajn in art direkcijo. Oni bodo tudi ocenjevali dela, prispela na razpis za plakat Piran Portorož. Lanska žirija je morala pregledati 523 predlogov. Tudi letošnji verjetno ne bo lahko.

Kako bodo delali, lahko preberete v intervju z Rogerjem Kennedyjem, kreativnim direktorjem za umetnost in oblikovanje, Saatchi & Saatchi, EMEA – predsednikom žirije, in Michaelom Weinzettlom, glavnim urednikom, Lürzer’s Archive.

Kako boste ocenjevali dela? Kaj je tisto nekaj, kar iščete? Kakšni so vaši kriteriji za dobro oglasno kampanjo? Kako bi definirali slabo?
RK: Pri ocenjevanju kreativnih del obstajajo neka osnovna pravila. Oblikovanje ni nobena izjema. Najbolj očitno je na hitro odstraniti tista, ki niso izvirna in obdržati tista, ki so. Iščemo potencial, da se oblikovanju uporabi za sporočanje na popolnoma svež in izzivalen način. Vse, kar je manj kot to, mora spremljati velika stopnja kritike. Slabo oblikovanje žali oči in, konec koncev, tudi pamet. Pri izdelkih to pomeni, da so neuporabni in da jim manjka privlačnost.
MW: Vsi kriteriji ocenjevanja na oglaševalskih festivalih se v osnovi združijo na dva skupna imenovalca: a) originalnost ideje in b) kakovost izvedbe. Ker sem član žirije za ocenjevanje oblikovanja, bom seveda bolj pozoren na izvedbo. Toda, še vedno je veliko priložnosti, da iščemo inovativnost in originalnost – če ne toliko v smislu vsebine, pa v smislu sloga.

Oglaševanje se zadnja leta vidno spreminja, oz. kot mi rečemo, je v prenovi. Prenovi v kaj? Kakšno bo oglaševanje čez pet (10, 20) let?
RK: Prenova oglaševanja gre sočasno z naprednim razvojem komunikacijske tehnologije. Interaktivnost je začela prevzemati tradicionalne oblike trženja. Nimam pojma, kakšno bo oglaševanje čez 5 ali 10 let, toda sumim, da so dnevi zabavnih, zanimivih oglasov, ki pripovedujejo zgodbe, mimo.
MW: Digitalni mediji bodo igrali še večjo vlogo, dokler ne bomo prišli do točke, ko ne bomo več govorili o digitalnem. To bo postalo normalno in vse ostalo bo samo služilo posebnim namenom.

Zakaj v vsakodnevnem življenju vidimo tako malo nagrajenih (kreativnih) oglasov? Zakaj je skoraj vse, kar vidimo, pospeševanje prodaje, vsiljeno pranje možganov, nobene izgradnje blagovnih znamk? Ali pa se motim?

RK: Tretje vprašanje si samo odgovarja. Zelo malo kreativnih oglasov se naredi – zato dobi nagrade. V primerjavi z neskončno količino vizualnega onesnaženja, s katero smo bombardirani vsak dan svoje življenja, resnično izstopajoča dela predstavljajo samo kanček. A dokler bo večina naročnikov pripravljena to sprejeti, se ne bo nič spremenilo.
MW: Kreativno oglaševanje lahko primerjate s frazo ‘vrh ledene gore’, le da gre pri terminu vizualnega za obratno zadevo. Oglasi, ki so pod vodo – razen, če govorimo o festivalskih zmagovalci, oglasih v Archive Magazine – so kreativni oglasi. Tvorijo majčkeno potopljeno dno ledene gore. Oglasi, ki so zanič – in rekel bi, da jih je več kot 90 % – pa so ‘nad vodo’, in jih lahko stalno gledamo čisto vsak dan.
 
Žirija za DESIGN & ART DIRECTION ter NAGRADO PIRAN – PORTOROŽ

Roger Kennedy, kreativni direktor, Saatchi & Saatchi, EMEA – predsednik žirije
Michael Weinzettl, odgovorni urednik, Lürzer’s Archive, Nemčija
Dejan Bojović, kreativni direktor skupine, Leo Burnett Beograd, Srbija

Roger Kennedy, kreativni direktor za umetnost in oblikovanje, Saatchi & Saatchi, Evropa, Bližnji vzhod, Afrika
Rogerjevo delo je bilo nagrajeno na D&AD, Cannes Lions, Campaign Press, Campaign Posters. Dobil je Creative Circle President’s Award. Sedel je v mnogih žirijah, tudi osemkrat na D&AD. Od 2005 do 2008 je bil izvršnega odbora D&AD.  Roger je vesel in ponosen, da bo predsednik žirije za D&AD na letošnjem festivalu Zlati boben. Njemu Zlati boben predstavlja vse, kar je bistveno pri rasti in razvijanju kreativnosti v panogi.

Michael Weinzettl, glavni uredni, Lürzer’s Archive, Nemčija
Michael je glavni urednik revije ‘Lürzer’s Archive – Ads, TV and Posters worldwide’, vodilne mednarodne revije za kreativce. Prav tako ureja serijo knjig "200 Best", ki vsaki dve leti prikažejo najboljše na področju oglasne fotografije, ilustracije, oblikovanja embalaže in drugih oblikovalskih smeri. Michael z Archiveom – ki je lani praznoval 25.letnico – vse od leta 1987. V teh letih je bil član žirije mnogih oglaševalskih festivalov, več kot 10 let tudi Epice. Živi v Berlinu.

Dejan Bojović
, kreativni dikretor skupine, Leo Burnett Beograd, Srbija
Dejan se z oglaševanjem ukvarja več kot 20 let. Delo ga je vodilo v petih različnih držav na dveh različnih celinah. V tem času je delal za agencije, kot so BBDO, Saatchi & Saatchi, Grey, Young & Rubicam in Leo Burnett. Od svoje prve nagrade za kreativnost, ki jo je dobil od revije Art Direction leta 1990, je njegovo delo stalno nagrajevano na različnih oglaševalskih festivalih po vsem svetu. Prav tako je bil član žirije mnogih različnih oglaševalskih tekmovanj.
 

Tekmovanje Izven Bobna – Portorož Piran Genius Loci za 5.000 EUR

Genius loci, duh prostora, je starodavni rimski duh, varuh lokalnega značaja. Vsak kraj, ki se ga je človek kadarkoli dotaknil, v sebi skriva zgodbe, ki ga delajo izjemnega. Na Mediteranu obstaja nešteto slikovitih mestec in šarmantnih plaž. Prav vsako ima svojo lastno usodo, veliko ali mali, ali komaj kakšno, in vsako ima svoj genius loci. Tam, kjer toplo Sredozemsko morje najgloblje zareže v hladno evropsko celino, sta de mesteci, ki sta združili zgodbo. Več kot dva tisoč kreativnih duš iz vseh kotičkov sveta se vsako jesen vrača na prostor, ki leži med Piranom in Portorožem in tekmuje v umetnosti zapeljevanja na Novo-evropskem oglaševalskem festivalu. Te prijateljske duše smo izzvali, da pridejo na plano z lastno vizualno upodobitvijo duha prostora obeh mest.     
Ta duh je hkrati skrit in ponosno razstavljen. Za vsakim kamnom, izrezljanim pred davnimi časi, in na starodavnih solinah, ki so postala zatočišče pticam iz vse celine, za zidovi, ki so jih zgradili za zaščito pred turškimi vpadniki, in pod beneškimi balkoni, zraven nesmrtnega bronastega Tartinija na enem največjih in najlepših trgov, zgrajenem na nekdanjem pristanišču, in na hodnikih nekoč najbolj imenitnega hotela na Jadranu, ki si obnavlja svoj blišč, pod borovci, na mizi istrske konobe ali ošterije, na sončnih terasah Grand Hotela Bernardin, v kozarcih z Refoškom ali v dimu gradele, z eno nogo v morju in z mislimi v oblakih. Vsak spomin, vsaka solza, vsak smeh je prepleten v ta izviren duh zasanjanega, najbolj kreativnega kraja pod Mediteranskim soncem.    
Na duh Portoroža in Pirana opozarjajo papirni in mentalni sledovi v tisočih sanjah in fantazijah, ki so jih upodobili v svojih slikah plakati iz Evrope, Azije in Amerike, ki tekmujejo na globalnem tekmovanju za najboljši plakat na Zlatem bobnu. Spodbud na Bobnu je neskončno veliko, tako veliko, da je težko izpostaviti eno samo. a ko ga zapustite, ste lahko prepričani, da je odšel z vami in bo z vami za vedno ostal.

BRIEF: Kaj je in kje je skrita skrivnost zelo posebnega navdiha portoroškega in piranskega prostora? Sanje in spomini, fantazije in filozofije so dobrodošle.

NAGRADES: Avtor najboljšega plakata po mnenju žirije bo od Občine Piran prejel 5.000 EUR, od Zlatega bobna dve plačani kotizaciji na naslednji festival in od Turistične zveze Piran Portorož prenočišče za dve osebi za štiri noči.  
Avtor drugo- in tretje-uvrščenega plakata bo prejel od Zlatega bobna dve plačani kotizaciji na naslednji festival in od Turistične zveze Piran Portorož prenočišče za dve osebi za štiri noči.  

Vsi plakati, ki so dosegli dovolj točk za ožji izbor, bodo razstavljeni na čudovitem Tartinijevem trgu v Piranu od 6. do 9. oktobra.

Oh, kako lepo, toda, ali je tudi smiselno? Odgovor na to vprašanje bodo iskali člani letošnje žirije 17. Zlatega bobna za dizajn in art direkcijo. Oni bodo tudi ocenjevali dela, prispela na razpis za plakat Piran Portorož. Lanska žirija je morala pregledati 523 predlogov. Tudi letošnji verjetno ne bo lahko. Kako bodo delali, lahko preberete v intervju z Rogerjem Kennedyjem, kreativnim direktorjem za umetnost in oblikovanje, Saatchi & Saatchi, EMEA – predsednikom žirije, in Michaelom Weinzettlom, glavnim urednikom, Lürzer’s Archive.


Posted

in

by

Tags:

Comments

Leave a Reply