Ime: Miran
Priimek: Stanovnik
Rojstni dan: 01.08.1964
33. Rally Dakar ste končali na 11. mestu. Ste zadovoljni z rezultatom?
Zelo zadovoljen, saj sem dobro dirkanje nadgradil z odličnim rezultatom in vse skupaj končal brez poškodb. Res sem zadovoljen s tem, kar sem pokazal, in mislim, da je to moja najboljša dirka v karieri.
Se vam je zdel težji, če ga primerjate s prejšnjimi Južnoameriškimi preizkušnjami?
Dirka je vsakič drugačna. Konkurenca v vrhu je vsako leto močnejša. Prihajajo novi tekmovalci, starejši pa želimo dokazati, da se morajo mlajši od nas še kaj naučiti, poleg tega pa organizator poskrbi, da je dirka na trenutke še bolj zanimiva.
Vam je Rally Dakar bolj všeč v tej ali si želite vrnitev Rallya Dakar na afriška tla?
Zame je Rally Dakar le na afriških tleh. Tam so orginalne korenine tega rallya. Zdaj pa se je to tekmovanje rahlo skomercializiralo. Bližina civilizacije je prinesla nove marketinške pristope. Danes na dirki za prehrano skrbi svetovno znana korporacija, ki se ukvarja s kateringom, v Afriki pa so hrano sproti kuhali naši kuharji. Vsi smo jedli na tleh in ne pri mizah pod jeklenimi konstrukcijami ali v hotelih v okolici. Tako smo res postali ena velika družina z visoko razvitim čutom za človeške vrednote. Danes se na večerjo in počitek nekateri tekmovalci odpeljejo s helikopterjem. Koliko časa bo dakarski duh, ki je bil ustvarjen v Afriki, še zdržal v bitki z željo po čim večjem zaslužku, nobeden ne ve.
Kdo so bli vaši favoriti na Rallyu Dakar 2011?
Med motociklisti sta to Marc Coma in Cyril Despres, med avtomobilisti pa Carlos Sainz in Nasser Al Attiyah.
Kako ste zadovoljni s vašim motorjem, KTM 450 Rally Replica?
V Tuniziji sem testiral tovarniško varijanto in sem že z njo bil zelo zadovoljen. Zahvaljojoč dolgotrajnem sodelovanju s KTM-jem sem imel možnost nabaviti eno od 14. izdelanih. Motor, s katerim sem tekmoval, nisem mogel prav veliko preizkušati, kajti kar nekaj časa pred rallyem sem ga moral poslati v Argentino.
Kaj vas je na začetku pritegnilo k bencinskim športom?
Vsak povprečni fant ima željo po dokazovanju. Moja energija mi ne dopusti, da bi bil dolgo časa pri miru. Preizkusil sem kar nekaj različnih športov in se našel v boksu, kolesarjenju, smučanju, motokrosu,… Med prvimi v Sloveniji sem naredil tečaj za učitelja telemarka. Trenutno so moje aktivnosti usmerjene k bencinskim športom, ampak nikoli ne pozabim na ostale. Večji del treningov opravim na kolesu, ki je postal moja strast.
Kateri dogodek vam je pognal največ adrenalina po žilah?
Vsaka prevožena etapa je poseben dosežek. V spominu mi je ostal del dirke ko sva se s Jonahom lovila v skupnem seštevku točk. Jonah Street je tekmovalec, ki je veliko bolj vešč dirkanja na takšnem terenu.
Vsak ima vzpone in padce v svoji karieri. Kaj vas najbolj motivira in vam daje zagon za ponoven vzpon?
Motivira me to predvsem to, da sem starejši tekmovalec, ki z lahkoto premaga večino mlajših tekmovalcev, ki imajo zato veliko mero spoštovanja.
Na kateri dogodek ste najbolj ponosni?
Težko vprašanje. Mislim, da je to končni rezultat na letošnjem Dakarju in tretje mesto na 10. etapi. Ta etapa ni bila dolga, ampak je bila zelo navigacijsko zahtevna.
Kaj se obeta v življenju Mirana Stanovnika po tem Rallyu? Mogoče čas za dopust?
Trenutno ne bom imeli niti časa, niti sredstev za dopust, ker svoj dopust doživljam na dirkanju. Mogoče večina ljudi ne ve, da sem polno zaposlen v Slovenski vojski, tako da me čaka dosti obveznosti. Poleg tega se ubadam s resnimi finančnimi zalogaji za pokrivanje stroškov Rallya Dakar in od tega je odvisna moja letošnja športna pot ter nabor tekem. V najbolj črnem scenariju se lahko zgodi da neham s tekmovanji, ker moram kot vzoren oče skrbeti za družino in se ne vsako leto predajati kreditom le za, to da bi dirkal. Ob tem bi se zahvalil vsem sponzorjem, ki so mi pomagali pri udeležbi na najtežjem vzdržljivostnem reliju na svetu.
Kdo so vaši sponzorji?
T-2, Akrapovič, Inotherm, Pluton gradnje, MDM, Henkel, Ekipa, Garmin ter številni manjši sponzorji.
Kakšno je stanje s poškodbami?
Poškodba v prstu se ni še popolnoma umirila, še posebej na daljših relacijah sem čutil bolečine. Poleg tega me čaka sanacija poškodbe, ki sem jo staknil na tem rallyu. Ne gre za dramatično zadevo, strgal sem rastišče mišice na nogi. Videli bomo ali je nujna operacija ali počakamo na zdravljenje.
Povejte nam kateri del Slovenije vam je najbolj všeč?
Domača vas, Log pri Brezovici ter smučišča na Krvavcu.
A vam je mnenje drugih ljudi pomembno?
Z leti mi mnenja drugih vedno manj pomenijo.
Kakšen tip človeka ste?
Po naravi sem zimski tip. Nimam nič proti soncu, a lep dan na snegu me vedno napolni z energijo. Če pa je zraven še malo smučanja, pa je sploh krasno. Zelo sem komunikativen, pozitivno naravnan in z veseljem gledam na svet. Razjezim se zelo redko.
Kakšno glasbo poslušate?
Zelo mešan izbor glasbe. Dosti poslušam slovensko glasbeno sceno, stare jugoslovanske komade pa tudi ostale tuje pesmi. Ne smemo pozabiti na narodnozabavno glasbo. Edino, kar ne poslušam je house in heavy metal.
Želite še kaj povedati bralcem Adrenalina?
Mogoče bi bil čas da se v Sloveniji najde še kakšen, ki bi bil pripravljen svojo energijo, čas in sredstva vložiti v tako lep dogodek kot je Rally Dakar oz. nastopanje v kakšnih manjših dirkah.
Zame je Rally Dakar le na afriških tleh. Tam so orginalne korenine tega rallya. Zdaj pa se je to tekmovanje rahlo skomercializiralo. Bližina civilizacije je prinesla nove marketinške pristope. Danes na dirki za prehrano skrbi svetovno znana Vsak povprečni fant ima željo po dokazovanju. Moja energija mi ne dopusti, da bi bil dolgo časa pri miru. Preizkusil sem kar nekaj različnih športov in se našel v boksu, kolesarjenju, smučanju, motokrosu,… Med prvimi v Sloveniji sem naredil tečaj za učitelja telemarka. Trenutno so moje aktivnosti usmerjene k bencinskim športom, ampak nikoli ne pozabim na ostale. Večji del treningov opravim na kolesu, ki je postal moja strast.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.